ONZE MISSIE

De Koninklijke Harmonie Mechelen is een onafhankelijke VZW met een socioculturele opdracht, los van iedere ideologische, politieke, of commerciële binding.

De doelstelling is muziek maken in groep.

45 muziekanten, mannen en vrouwen van alle leeftijden onder elkaar, in een vriendschappelijke sfeer, onder de leiding van een professionele en enthoesiaste dirigent met een spontane en begeesterende aanpak.

WAAR SPELEN WIJ?

Iedere donderdag wordt repetitie gehouden in het lokaal van Sporting Club Mechelen aan de Jubellaan, met uitzondering van de verlofperioden, en jaarlijks wordt een twaalftal concerten gespeeld. Dit zijn zowel verbroederingsconcerten met andere verenigingen als uitvoeringen in opdracht van de stad Mechelen.

Onze muziekale hoogtepunten bij uitstek zijn het nieuwjaarsconcert in de Sint-Jozef Colomakerk en een jaarlijks groot Concert in 't Stad in de Mechelse stadsschouwburg.

Ook kijken wij er elk jaar naar uit om andere vereniginen te verwelkomen op onze muziekfeesten, die wij ook van een mosselrestaurant voorzien.

Er worden geen wandelconcerten of taptoes gespeeld, en de vereniging neemt niet deel aan wedstrijden.

WAT SPELEN WIJ?

Ons repertoire bevat zowel licht klassiek en moderne Ha-Fa-Bra-composities als film-, musical-, dans- en popmuziek, tot ook jazz, swing en latin nummers.

Alle muzikanten hebben inspraak in de jaarlijkse samenstelling van het nieuwe repertoire, dat telkens alle voor de harmonie gepaste muziekgenres omspant.

ZIN OM MEE TE SPELEN?

We verwelkomen altijd graag nieuwe leden.

Speel je dwarsfluit, klarinet, hobo, fagot, saxofoon, trompet, hoorn, trombone, tuba, bass, slagwerk of keyboard?

Een basiskennis van notenleer en instrument is nodig, maar verder speelt ieder naar best vermogen.

Stuur ons maar gerust een berichtje en we verwelkomen je graag op een repetitie.

Misschien tot binnenkort!

Wie Zijn Wij?: About